itsjustourlifes.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år. I den här bloggen får ni läsa om våra tankar och vårt liv! <3

Hemma gjord läppbalsam!

Kategori: Allmänt



Idag var jag i skolan och när jag kom tillbaks så tänkte jag göra läppbalsam....
Gjorde det i olika storlekar!
Den stora är en vanlig vaseline burk och dem små hittade jag hemma. Det är väldigt enkelt att göra de.
Om ni er sugna på att göra egna är allt ni behöver: Ögonskuga, vaselin, sked,
kastrull och om du vill så kan du ha i något som kan ge läppglanse/läppbalsamet lite lukt t.ex doft olja eller ett lite läppglans.

Det första du ska göra är att med skeden lägga i vaselin i kastrullen och lägga den på spisen eller mikron.
När all vaselin har smält lägg i ögonskugga i valfri färg (jag valde röd).
Om du vill lägg till pyyyyyyttte lite av doft oljan eller lite av läppglanset för att det att dofta gott. Sedan lägger du bara in de i burkarna och väntar några timmar till läppbalsamet har stelnat.


// bloggare 1
Kommentera inlägget här: