itsjustourlifes.blogg.se

Vi är två tjejer på 13 år. I den här bloggen får ni läsa om våra tankar och vårt liv! <3

VAD HAR HÄNT MED VÄRLDEN??

Kategori: Allmänt

Kan det bli värre? Den värld vi lever i är fylld med lögner. Hat, krig och självmord. Ibland kan man inte gör något annat än att ge upp hoppet på mänskligheten. Och ni som skriver hat. Vart jag än går in på sociala medier är det alltid hatkommentarer. Folk som antingen är avendsjuka eller mår dåligt själva vill trycka när andra genom att kommenetra på folks utseende och annat och skriva att hen är hora, bög, ful och tjock m.m. Varför?
Kan ni fatta att BARN i tidig ålder som 11 år har tagit självmord eftersom att de blir uthängda på nätet. Internet ska vara ett ställe där man kan söka information, se vad som finns på andra sidan världsklotet, skypa med vänner det är skit coolt att vi kan ha internet. Att männsikan är kapabel till att använda hjärnan till att göra något så fantastiskt är ju fan helt sjukt. Men att det ändå finns människor som förstör. Varför hat?
 
Något annat som jag inte förstår och är verkligen är emot är denna skönhetsideal som finns i vårt samhälle och skappar ett sådan stort tryck på speciellt ungdomar. Vem bestämmer egentligen hur vi ska se ut?
Varför ska vi se ut på ett visst sett?  Varför blir jag mobbad för att jag inte har märkeskläder eller för att jag har annorlunda stil?
Många frågor för lite svar.
Vår värld har aldrig varit värre. Trycket på att speciellt tjejer ska ha perfekt hud, smala ben, långt hår, stora bröst, märkes kläder och till och med mellan rum mellan låren (wtf) har gått för långt.
Man är sig själv men folk säger att man är ful. Man tar på sig det senaste och sminkar sig och man blir kallad fjortis eller hora. Hur vill ni ha det egentligen? Var dig själv. Ta på dig de käderna du gillar för att du är jätte snygg utan märkeskläder, du har den perfekta kroppen du behöver inte mellan rum mellan låren, utan smink är du perfekt. Jag önskar bara att folk kunde förstå. Att mina ord betyde någon förändring.
Men tyvärr är människan hemsk........ :(
//Bloggare 2
Kommentera inlägget här: